Reklamasjon & retur

Retur og angrerett

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Ved alle bestillinger følger et returskjema, som må benyttes.  Last ned returskjema her! 

Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen må sendes i retur i sin originale emballasje. Det er viktig at originalemballasjen er intakt ettersom varen skal videreselges.

Kunden dekker selv porto hvis varen skal returneres.Lever returpakken til nærmeste Posten/Bring utleveringssted. Merk at pakken ikke kan sendes med Postnord eller andre transportører eller legges i postkasse. Ved reklamasjon vippser vi deg returbeløpet.

Dersom kunden ikke opprettholder returfristen på 14 dager, og allikevel sender varer i retur utover dette vil måtte selv stå ansvarlig for full returfrakt med sporing tilbake fra butikk til kunden. Vi behandler ikke returer som er over returfristen.

Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Øredobber, strømpebukser, undertøy etc. kan ikke returneres/byttes.

Bytte

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss fyller du ut vedlagt returskjema og returnerer varen til oss. Ved bytte til en ulik vare ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss.

Du er ansvarlig for pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi å sende med sporing slik at du er forsikret.

Kan jeg bytte til en annen vare?

Hvis du ønsker å bytte til en annen vare returnerer du bestillingen tilbake til oss sammen med vedlagt returskjema og får pengene tilbake. Legg så inn en ny bestilling i nettbutikken på varene du ønsker.

Kan jeg bytte størrelse?

Ja, det er ingen problem å bytte størrelse så lenge vi har igjen på lager. Ta kontakt med oss, slik at vi får holdt av din vare, og returner produktet til oss med vedlagt returskjema. Du vil motta mail fra oss med det samme vi har behandlet din retur og varen er sendt på nytt.

Koster det noe å gjøre en retur?

Ved retur dekker kjøper portokostnadene knyttet til tilbakesending, så lenge det ikke er en feil med plagget du har fått tilsendt. Pakken er kjøperens ansvar frem til den har kommet frem til oss. Vi anbefaler å sende med sporing for egen sikkerhet.

Kan jeg returnere en salgsvare?

Ja, angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke.

Har dere mottatt min retur?

Du mottar en bekreftelse på e-post med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle en retur.

Når får jeg tilbakebetalingen min?

Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 4-10 virkedager.

Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Nets, og du kan forvente at det tar mellom 4-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.

Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre oppdaterer vi fakturaen din med det samme vi mottar din retur. Husk at eventuelle fakturagebyr skal betales selv om du returnerer varene. Har du allerede betalt fakturaen din, ber vi deg skrive ditt kontonummer på returskjemaet slik at vi kan tilbakebetale restbeløpet.

Jeg har returnert mine varer. Hva skal jeg betale?

Når din retur er registrert hos oss, skal du selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert. Du må kun betale de varene du har beholdt samt fakturagebyr.

Reklamasjon

Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.

Ved reklamasjon sender du mail til kundeservice slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.