Partene
Selger er Nomi Trend AS, Kirkegata 7, 4610 Kristiansand, post@nomitrend.no, +4798635697, 914 749 786, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Betaling
Prisene i nettbutikken vår er oppgitt i NOK inkl. mva. Er du mindreårig (under 18 år) må du ha tillatelse av foresatt/verge for å bestille hos oss.
Du får to betalingsalternativer når du handler hos oss:
Betaling med Visa/Mastercard
Når du betaler med kort reserveres beløpet på ditt betalingskort frem til bestillingen din sendes fra oss.
Klarna Faktura
I samarbeid med Klarna AS, tilbyr vi faktura og delbetaling.
Når du velger Klarna som betalingsmåte får du hjem varene dine før du betaler. Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Fakturaen forfaller til betaling opp til 14 dager etter ditt kjøp. Det er ikke fakturaavgift på denne løsningen. Faktura sendes til mailadressen du oppgir ved bestilling. Dersom du oppgir feil epostadresse og ikke mottar faktura på mail, er du selv ansvarlig for å dekke eventuelle gebyrer som oppstår av denne feilen.
Du kan også å dele opp betalingen i mindre deler. Velg delbetaling eller konto som betalingsløsning. 0 NOK i oppst. gebyr. Admin. geb. 45 NOK/mnd. Bev. årsrente 22%.
Eksempel: På et kjøp på 5 000 NOK, betalt over 12 måneder kommer det totale beløpet betalt bli 6 155,67 NOK og den effektive renten er da 48,56%.
For å se fullstendige vilkår for Klarna ta en titt her: https://www.klarna.com/no/kundeservice/
Leveringsmetoder
Vi tilbyr dessverre ikke levering utenfor Norges fastland.
Du har tre leveringsalternativer i vår nettbutikk:
Servicepakke – Posten / Bring
Når du handler hos oss kan du få tilsendt bestillingen din gratis. Servicepakke fra Posten sendes med sporing til ditt nærmeste postkontor. Du mottar SMS og/ eller mail når sendingen er ankommet postkontoret.
Hente i butikk
Du kan også hente ordren din gratis i butikken. Vær oppmerksom på at du ikke kan hente ut bestillingen din før du har fått bekreftelse på at pakken er klar til å hentes. For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting. NB! Det er kun personen som har bestilt pakken som kan hente den ut – og legitimasjon må fremvises.
Leveringstid
Leveringstiden er normalt 1-4 virkedager etter at pakken er sendt fra oss. I perioder med stor pågang kan leveringstiden være noe lengre. Om du ikke har mottatt pakken din i løpet av 12 dager er du som kunde selv ansvarlig for å kontakte oss. Etter en måned anses varen som levert.
Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss vil du belastes med et gebyr på 250kr.
Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling. Vær oppmerksom på at mail kan havne i spam-filteret, det kan dermed være lurt å sjekke søppelposten.
Reklamasjon
Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.
Ved reklamasjon sender du mail til oss på post@nomitrend.no slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.
Angrerett, bytte og retur
Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Vedlagt alle bestillinger følger angrerettskjema, som må benyttes. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen sendes i retur i sin originale emballasje.
Kunden dekker selv porto hvis varen skal returneres.
Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser o.l ikke kan returneres/byttes.
Bytte
Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss fyller du ut vedlagt angrerettskjema og returnerer varen til oss. Ved bytte til varer med ulik pris ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss.
Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi å sende med sporing slik at du er forsikret.
Tilbakebetaling
Når vi mottar din retur mottar du bekreftelse fra oss på mail. Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 14 dager fra vi mottar din retur.
Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Nets, og du kan forvente at det tar mellom 4-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.
Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre ber vi deg trekke fra varene du sender tilbake før du betaler din faktura for å slippe purregebyr. Vi oppdaterer fakturaen din med det samme vi mottar din retur. Husk at fakturagebyret (29,-) skal betales selv om du returnerer varene. Har du allerede betalt fakturaen din, ber vi deg skrive ditt kontonummer på returskjemaet slik at vi kan tilbakebetale restbeløpet.
Cookies
Google Analytics
Vi bruker Google Analytics til å:
Identifisere unike brukere
Huske antall og tidspunkt for tidligere besøk
Finne ut hvor brukere kommer fra
Bestemme start og slutt på et besøk
Informasjonskapsler fra kommersielle tredjepartsaktører
Vi bruker informasjonskapsler fra tredjepartsaktører (Adform, Google Adwords og Facebook) for å kunne gi våre brukere/kunder relevant markedsføring og en god brukeropplevelse. Vi bruker det også til å måle effekten av og vise mer relevante annonser. Informasjonskapslene registrerer ingen personlige opplysninger på nettstedet og dataene er anonymisert.
Informasjonskapslene gjør det mulig å:
Frekvensstyre annonser på bakgrunn av aktivitet
Se brukeradferd på nettstedet i forhold til den direkte annonsering som skjer
Samle informasjon om produktinteresse for å presentere mer relevante annonser
Målrette annonser til utvalgte kundegrupper
Les mer om Adforms personvern på adform.com
Les mer om Google Adwords personvern på google.com
Les mer om Facebooks personvern på facebook.com
I Google Analytics har vi også aktivert støtte for bannerannonsering med remarketing. Dette gjør vi for å kunne hjelpe til med å servere annonser som er mer relevante for dine interesser. Videre medfører dette at tredjepartsleverandører, inkludert Google, kan vise våre annonser nettet over. Støtten for bannerannonsering bruker informasjonskapsler fra Google Analytics og DoubleClick for å informere, optimalisere og vise annonser basert på dine tidligere besøk på vårt nettsted.
Nøyaktig hvilke cookies som brukes og varigheten på disse vil variere ut ifra din nettleserhistorikk, og vil derfor ikke bli beskrevet i detalj. Felles for de cookies som brukes på nettstedet som ikke allerede er beskrevet i tbellen under, brukes med det formål om å servere deg mer relevante annonser.
Hvis du surfer nettet som innlogget bruker på Google, så vil Google prøve å danne seg et bilde av hvem du er og hva du interesserer deg for. Ønsker du å se denne profilen, endre den, eller slette data i profilen så kan du besøke annonseinnstillingene til Google.
Vi anbefaler deg også å besøke Google Analytics’ nåværende tilgjengelige bortvalgsalternativer.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Vi tar følgende forbehold
Varen kan være utsolgt
Farger kan avvike fra virkeligheten
Skrivefeil
Avvik kan forekomme, da lageret vårt reguleres elektronisk og vi deler lager med butikk
NOMI TREND AS
Kirkegata 7
4610 Kristiansand
Telefon 986 35 697 (10-16)
E-post: post@nomitrend.no
Våre kundedata oppbevares etter norsk lov, og vil ikke bli delt med/solgt til en tredje part. Nomi Trend AS er ansvarlig for kredittkorttransaksjoner gjort gjennom vår nettside.
Tekst og bilder tilhører NOMI TREND AS. Vi ber om at tekst og bilder ikke kopieres uten tillatelse. Ved repost på Instagram/Facebook skal bildene tydelig merkes med #repost @nomitrend.no.